مناسب ترین زمان استفاده از بیبی چک

کنترل بارداری

اگر شما به عنوان یک خانم جوان در حال برنامه ریزی برای باردار شدن هستید و یا اگر به تازگی رابطه جنسی محافظت نشده ای با همسر خود داشته اید، احتمالا این سوال در ذهن شما به وجود خواهد آمد که آیا من باردار هستم و یا نه؟ در ابتدا، لازم است بدانید که سریع ترین راه برای گرفتن پاسخ مطمئن در مورد این سوال، استفاده از بیبی چک است. اما چگونه باید بفهمید که بهترین و مناسب ترین زمان را برای انجام آزمایش خانگی بیبی چک به منظور تشخیص بارداری خود انتخاب کرده اید؟
اگر شما هم مانند بسیاری از زنان دیگر خیلی سردرگم هستید و در مورد انتخاب مناسب ترین زمان برای انجام تست بارداری در خانه اطلاعات کافی ندارید، به شما توصیه می شود تا مقاله زیر را بخوانید. در ادامه این مقاله، به طور مفصل در مورد زمان دقیق استفاده از بیبی چک و اطلاعات مرتبط با آن صحبت شده است.

مناسب ترین زمان استفاده از بیبی چک :

اولین باری که یک زن می تواند از بیبی چک استفاده کند، زمانی است که او دوره ماهانه خود را از دست داده و یا در انجام مقاربت جنسی با همسر خود افراط نموده باشد. اگر شما هم مانند بسیاری از خانم های جوان در حال تلاش برای داشتن یک نوزاد هستید و دوره ماهانه خود را از دست داده اید، ممکن است نخواهید که برای به دست آوردن جواب قطعی وضعیت بارداری خود، به اندازه کافی صبر کنید. در چنین شرایطی، می توانید با انجام تست بیبی چک، در کمترین زمان ممکن از وضعیت بارداری خود آگاه شوید. اما اگر شما هم جزء خانم هایی هستید که در حال برنامه ریزی برای داشتن یک نوزاد جدید بوده و رابطه جنسی فعالی را هم پشت سر گذاشته اید، از طرفی هم اگر در چنین شرایطی در مورد وضعیت بارداری خود نگران هستید و دلتان می خواهد تا جواب دقیق تری به دست آورید، انجام آزمایش خون و ادرار به شما توصیه می شود.
هر چند که زمان دقیق استفاده از بیبی چک بسیار مهم است، اما داشتن اطلاعات کافی در مورد چگونگی به کار بردن این بیبی چک ها نیز به همان قدر حائز اهمیت می باشد.

آشنایی با انواع بیبی چک :

زمانی که شما به عنوان یک زن جوان در حال تلاش برای باردار شدن هستید و قصد دارید که برای تعیین وضعیت بارداری خود از بیبی چک استفاده نمایید، باید با چگونگی عملکرد کیت و نوع آن آشنا شوید.
در ابتدا، لازم است به عنوان یک خانم بدانید که تمام بیبی چکها با شناسایی میزان هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی (و یا هورمون بارداری) در نمونه ادرار، وضعیت بارداری شخص استفاده کننده را مشخص می کنند. معمولا، اکثر بیبی چک ها، بدون اشتباه حامله بودن و یا نبودن فرد استفاده کننده را به او نشان می دهند.
علاوه بر این موارد، لازم است به عنوان یک خانم جوان یادتان باشد که برخی از بیبی چک ها در مقایسه با بقیه کیت ها حساس بوده و قادر هستند که هر چه سریع تر، میزان هورمون بارداری را در ادرار فرد مورد نظر تشخیص دهند. همچنین، بعضی دیگر از کیت هایی که حساس تر هستند، قادر به تشخیص وجود میزان پایین تری از هورمون بارداری، حتی چهار روز قبل از زمان از دست دادن دوره ماهانه و یا هفت روز بعد از حذف آن در بدن زنان هم می باشند.
شما به عنوان یک فرد استفاده کننده از بیبی چک می توانید در مواقع استفاده از نمونه های حساس این کیت ها، تنها برچسب روی آن را خوانده و در مورد وضعیت بارداری خود، اطلاعات لازم را به دست آورید. اما اگر شما هم مانند بسیاری از خانم های دیگر می خواهید که طیف وسیعی از ادرار خود را اندازه گیری کنید، بیبی چک مخصوصی در دسترس شما قرار دارند که نتیجه درست را در کمترین زمان ممکن مشخص می کنند.

چه زمانی می توان از بیبی چک استفاده نمود؟

این نکته بسیار مهم است که فرد استفاده کننده از بیبی چک، زمان دقیق و مناسب به کار بردن این کیت ها را بداند، چون اگر زنی خیلی زودتر از موعد مقرری که بر روی برچسب بیبی چک عنوان شده است، اقدام به دیدن وضعیت بارداری خود کند، نتیجه مثبتی را دریافت نخواهد کرد، حتی اگر باردار باشد. پس، به خاطر بسپارید که زمان بندی مناسب در مورد استفاده از کیت های تست بارداری خانگی از اهمیت خاصی برخوردار است، چرا که نتیجه به دست آمده بستگی شدیدی به زمان درست استفاده از آن دارد. پس، اگر خانمی زودتر و یا دیرتر از موعد مقرر، بیبی چک را مورداستفاده قرار دهد، ممکن است نتایج تست حاملگی او دقیق نباشد.

زنانی که در حال تلاش برای باردار شدن هستند، باید این نکته مهم را به یاد داشته باشند که اگر از کیت های تست بارداری خانگی در موعد مقرر استفاده نکنند، جواب آزمایش آن ها منفی و کاذب خواهد بود، حتی اگر او باردار باشد. در چنین شرایطی، نتیجه منفی به دست آمده از بیبی چک می تواند وضعیت روحی و روانی خانم را به بریزد، چون بسیار استرس زا خواهد بود. در این حالت، مشکل اساسی این خواهد بود که وجود استرس، بیشتر از قبل سبب به تاخیر افتادن دوره ماهانه فرد شده و او را سردرگم و گیج خواهد کرد.
اگر شما به عنوان یک خانم در حال برنامه ریزی برای داشتن یک نوزاد هستید و از بیبی چک در زمانی زودتر از موعد درج شده بر روی آن استفاده کنید، حتی اگر کیت تست بارداری بسیار هم حساس باشد، ممکن است نتیجه اشتباهی به شما بدهد، چون در روزهای آغازین دوران بارداری، میزان هورمون HCG در ادرار فرد بسیار کم بوده و حتی بیبی چک های حساس هم قادر به تشخیص آن نخواهند بود. مسلم است که در چنین شرایطی، نتیجه منفی به دست خواهد آمد، حتی اگر شما حامله باشید.
پس، هنگامی که فردی دوره ماهانه خود را از دست می دهد، باید به مدت یک تا دو هفته بعد از آن صبر کند، تا شانس بیشتری برای به دست آوردن جواب دقیق تر و نزدیک به واقعیت داشته باشد، حتی اگر فرد بتواند حدود دو هفته بعد از تخمک گذاری در بدن خود صبر کرده و سپس از بیبی چک استفاده کند، شانس او در به دست آوردن نتیجه درست بسیار بالاتر خواهد بود.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
بالا