آیا احتمال حاملگی از طریق کاندوم وجود دارد؟

چه کارهایی احتمال بارداری با کاندوم رو افزایش میده ؟شانس بارداری با کاندومی که در حین برقراری رابطه جنسی پاره شده چقدره ؟

کاندوم در اصل یه وسیله ساده و اختراع باور نکردنیه که استفاده از آن باعث رضایت بسیاری از زوجین است . طبق آمارهای اخیر بیش از ۱۵ میلیون کاندوم سالانه توسط زوجین برای داشتن رابطه محافظت شده٬ استفاده میشود . اگر چه کاندوم‌ها ۱۰۰ درصد موثر نیستن اما بهترین روش برای پیشگیری از بارداری ناخواسته و انتقال بیماری‌های مقاربتی هستند . کاندوم بهترین روش پیشگیری است که رابطه جنسی زوجین رو امن و محافظت شده میکند . به هر حال شما باید بدانید که چگونه از کاندوم استفاده کنید تا هم بهترین لذت را ازش ببرید هم شانس بارداری با کاندوم را کاهش بدهید .

 

چه چیزهایی احتمال بارداری با کاندوم را افزایش میدهد ؟

احتمال بارداری با کاندوم وجود دارد اما احتمالش بسیار کم است. محققان و کارشناسان تأثیر استفاده از کاندوم را برای جلوگیری از بارداری ۹۷ تا ۹۸ درصد اعلام کردند .

 

در زیر برخی از عامل هایی که روی احتمال بارداری با استفاده از کاندوم تأثیر میگذارد را ذکر میکنیم:

 

1)  استفاده نادرست حین رابطه جنسی

۹۸ درصد موثر بودن استفاده از کاندوم به این معناست که فقط ۲ تا ۳ درصد از این ۱۵ بیلیون کاندوم استفاده شده در زمان برقراری رابطه واژینالی پاره شده باشد. این به این معناست که اگر شخصی به درستی از کاندوم استفاده کند فقط ۲ تا ۳ درصد احتمال بارداری با کاندوم وجود دارد .

 

 

2)   استفاده نادرست از کاندوم

بیشتر زوجین تصور میکنند که استفاده از کاندوم بسیار راحته اما حقیقت این است که استفاده از کاندوم آنقدر هم که تصور میکنند راحت و بی دردسر نیست . طبق آمارها ٬ اگه از کاندوم بدرستی استفاده شود، ۹۸ درصد در پیشگیری از بارداری موثراست. اگر فضایی را در نوک کاندوم برای ریختن مایع منی در آن قرار بدهید ٬ احتمال بارداری کمتر شود .

 

۳)  نگهداری در شرایط نادرست

برای بیشتر زوجین استفاده درست از کاندوم به طور میانگین ۹۸ درصد موثره . به هر حال ٬ موثر بودن کاندوم تو پیشگیری از بارداری چندان واضح نیست به این دلیل که باردار شدن بستگی به فاکتورهای بیشماری دارد که حتی ارتباطی با استفاده از کاندوم ندارد .

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
بالا