روی رحم تان آنتی ویروس نصب کنید(قسمت دوم)

سلامت‌تان را دود نکنید

هنور هم برای ترک سیگار دیر نشده، حتی اگر سال هاست سلامت‌تان را با دود کردن سیگار به خطر انداخته اید، نباید کار را تمام شده بدانید. شاید ریه های شما به خاطر چنین اعتیادی آسیب دیده باشد اما اگر به موقع سیگار را ترک کنید، لااقل می توانید از دچار شدن به بیماری های دیگری مثل  سرطان دهانه رحم جلوگیری کنید.

به نوشته سی.بی.اس، درحالی که ویروس HPV-16 به عنوان یکی از متهمان اصلی ایجاد سرطان دهانه رحم معرفی می شود، محققان می گویند احتمال ابتلا به این سرطان در میان سیگاری هایی که از لحاظ HPV-16 مثبت بودند و این ویروس را در دهانه رحم خود دارند 14.4برابر بیش از زنان غیرآلوده با ویروس است درحالی که زنان غیرسیگاری که این ویروس را دارند، 6برابر غیر سیگاری هایی که این ویروس به بدن شان وارد نشده است، سرطان دهانه رحممی گیرند. گرچه تجربه اعتیاد به سیگار حتی پس از ترک هم شما را رها نمی کند و زمینه را برای ابتلای تان به بیماری های مختلف فراهم می کند، اما محققان می گویند هرچه زودتر برای ترک سیگار اقدام کنید، احتمال دچار شدن به چنین عواقبی را پایین تر می آورید.

 

پاپ اسمیر را جدی بگیرید

اگر بیست و چند سال یا بیشتر دارید و متاهل هستید، حتما  تست پاپ اسمیر انجام دهید. این تست تا اندازه زیادی می تواند احتمال دچار شدن تان به سرطان دهانه رحم  را مشخص کند و اگر به موقع انجامش دهید، می تواند قبل از اینکه توده های سرطانی دهانه رحم شما را اشغال کنند به شما هشدار دهد. البته اگر نتیجه تست تان مشکوک بود هم نباید ناامید شوید. در اغلب موارد پزشکان انجام دوباره تست را برای کسب اطمینان از نتیجه توصیه می کنند و بعد هم در صورت وجود عفونت هایی که می توانند زمینه ابتلای تان به این بیماری مهلک را فراهم کنند، با درمان به موقع سلامت‌تان را حفظ می‌کنند.

اگر مدتی از انجام تست پاپ اسمیرتان گذشته و نشانه های مشکوکی مثل ترشحات غیرطبیعی واژن، خونریزی واژن بین عادات ماهانه، خونریزی بعد از یائسگی و خونریزی یا درد هنگام داشتن رابطه زناشویی با همسر را تجربه کرده اید، حتما در اولین فرصت به متخصص زنان مراجعه کنید.

 از نظر متخصصان، این نشانه ها که بسیاری از خانم های مبتلا جدی شان نمی گیرند و مدت ها با آنها می سازند، می توانند از ابتلا به سرطان دهانه رحم حکایت کنند. پس اگر شما ردی از آنها را در بدن تان دیدید تا دیر نشده به متخصص مراجعه کنید و با انجام بررسی های لازم از سلامت دهانه رحمتان مطمئن شوید. شاید مشکلی که امروز به سادگی درمان شدنی است با نادیده گرفته شدن در ماه های آینده شما را از پا در بیاورد.

 

برچسب ها رحم
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
بالا