تاثیر لتروزول در باروری

درمان تحریک تخمک‌گذاری با کلومیفن معمولاً اولین انتخاب درمانی بیماران عدم تخمک‌گذاری می‌باشد مکانیسم اثر کلومیفن مربوط به فیدبک منفی استروژن بوده که باعث می‌شود دامنه ترشح گونادوتروپین‌ها بالا رفته و باعث تخمک‌گذاری شود. بسیاری از پزشکان به عنوان جایگزین کلومیفن برای تحریک تخمک گذاری از قرص لتروزول استفاده می کنند.

لتروزول به نسبت کلومیفن فولیکولهای بالغ با کیفیت تری را تولید می کند و همین امر باعث کمتر شدن چند قلو زایی و بیشتر شدن شانس باوری نیز نسبت به استفاده از کلومیفن است.

در بیماران مبتلا به تخمدان پلی‌کیستیک درمان با لتروزول درصد سیکل‌های یک تخمکی خیلی بیشتر است تا با کلومیفن و همچنین ضخامت بیشتر آندومتر حاصل می‌گردد. در نتیجه لتروزول داروی تحریک تخمک‌گذاری است که می‌توان آن‌را تنها و یا همراه گونادوتروپین برای تحریک تخمک‌گذاری در IUI و IVF به‌کار برده می شود به‌خصوص در بیماران مقاوم به‌درمان با کلومیفن و گونادوتروپین‌ها و در بیماران سرطانی مانند سرطان پستان و تخمدان نیز می‌توان برای تحریک تخمک‌گذاری از آن‌ها استفاده کرد زیرا سطح استروژن خون را بالا نمی‌برند.

لتروزول در حفظ باروری در بیماران همراه دوز کم گونادوتروپین‌ها برای کاهش سطح استروژن استفاده می شود.

روش مصرف

قرص لتروزول باید روز سوم پریود مصرف کنید و تا 5 روز مصرف این قرص را ادامه دهید. همچنین توجه داشته باشید به منظور بالابردن شانس باروری در این زمان حتما با همسرتان نزدیکی داشته باشید. در واقع 3روز قبل و بعد از 14 روز پریود یعنی (از روز 10 پریود تا 18 پریود) شما باید حتما نزدیکی داشته باشید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
بالا