عمل تنگ کردن واژن یا پرینورافی

تاثیر جراحی پرینورافی بر رضایت جنسی زنان :

غریزه جنسی از مسائلی است که همواره با انسان همراه است ، این مسئله از بزرگترین مسائلی می باشد که زندگی اجتماعی وفردی شخص را تحت تاثیر قرار می دهد .

همزمان با پیشرفت تکنولوژی خواسته های بشری متنوع تر و جدیدتر می شود ، بنابراین رابطه جنسی را می توان به نوعی جز رده ی نیازهای فیزیولوژیک دانست .

پس از برقراری رابطه جنسی و انجام دادن زایمان های متعدد طبیعی مجرای واژن دچار تغییر اندازه شده که این امر سبب گشاد شدن واژن و مشکل اتساع واژن می شود .

با تغییر اندازه مجرای واژن و گشاد شدن آنها عدم لذت شخص و شریک جنسی در زمان مقاربت می شود ، برای حل مشکلات واژن راه های گوناگونی ارائه شده است که در این مقاله درمان با جراحی پرینورافی را بیان می کنیم .

عمل پرینورافی چیست ؟

عمل پرینورافی در واقع یک عمل ترمیمی محسوب می شود (به عمل پرینورافی در اصلاح عام تنگ کردن واژن می گویند .) هدف از انجام تنگ کردن واژن کاستن سایز واژن می باشد ، به بانوان عزیزی که این جراحی را انجام می دهند توصیه می شود تا حداقل چند روز پس از عمل مقاربت جنسی انجام ندهند ، پس از عمل پرینورافی درد اندکی وجود دارد که با مصرف مسکن ها می توان آن را کنترل نمود .

در جراحی پرینورافی دیواره های پشتی واژن را به یکدیگر نزدیک می نمایند ، در این عمل ترمیم در قسمت بیرونی واژن می باشد .

تنگ کردن واژن را بیش از اندازه انجام ندهند زیرا این امر سبب می شود که واژن بسیار تنگ شده در نتیجه دخول به سختی و درد همراه می باشد بنابراین این امر خودش سبب کاهش میل جنسی می شود .

بانوان گرامی باید به این نکته توجه نمایند اگر تنگ کردن واژن بیش از اندازه باشد علاوه بر تشدید سردی زوجین سبب وارد شدن صدمات جبران ناپذیری به کیان و محبت درون خانواده می شود .

تحقیقات و مطالعاتی که پزشکان متخصص زنان و زایمان انجام داده اند ثابت کرده است که مهم ترین عامل در پاسخ جنسی زنان ضعف و کشیدگی عضلات پوبوکوکسیژئوس  است .

لذت بانوان از رابطه جنسی از بخش عضلات نواحی کنار واژن انشعاب می گیرد ، انقباض عضلات پوبوکوکسیژئوس و ایسکیوکاورنوزا و بولبوکاورنوزا یکی از عوامل ارگاسم بانوان می باشد ، این عضلات به لذت بخش بودن رابطه جنسی زنان و کامل شدن ارگاسم بانوان کمک شایانی می کند ، اگراین عضلات دچارآتروفی و شل شدن شده باشند اختلال در رضایت مندی جنسی به وجود می آید .

با درمان نمودن شل بودن عضلات  و یا قوی نمودن عضلات می توان بسیاری از مشکلاتی را که در مقاربت جنسی وجود دارد را برطرف نمود .

در علم پزشکی عضلات پوبوکوکسیژئوس را عضلات عشق و لذت می نامند ، زیرا احساس جنسی در انقباض این عضله تاثیر به سزایی دارد .

بانوانی که مشکل شلی عضلات کف لگن را دارند عدم رضایت جنسی سبب افسردگی و ناراحت شدن آنها می شود که این امر سبب می شود که خواستار عمل پرینورافی شوند .

جراحی پرینورافی را جهت از بین بردن گشادی واژن به بانوان توصیه می کنند زیرا انجام دادن این عمل می تواند به آنها کمک کند تا بسیاری از مشکلات آنها رفع گردد .

انجام جراحی پرینورافی تحت بی حسی موضعی و یا سبک عمومی صورت می گیرد ، مدت زمان عمل معمولا کوتاه است و مابین نیم تا یک ساعت متغیر است .

بانوانی که افتادگی مثانه و رحم را دارند می توان با استفاده از روش جراحی در یک جلسه مشکل آنها را حل نمود .

از مزیت های عمل پرینورافی علاوه بر کوتاه بودن زمان عمل ، تسریع دربهبودی است ،  بیمار پس از گذشت سه روز می تواند فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد .

بارزترین ویژگی این جراحی بی عارضه بودن روش است . در عمل پرینورافی بهترین نتایج زیبایی حاصل می شود .

این جراحی را می توان همزمان با رفع تیرگی ناحیه تناسلی و لبیاپلاستی انجام داد .

چه کسانی کاندیدای عمل ترمیم و زیبایی دستگاه تناسلی می باشند؟

اغلب خانم هایی که به دلیل بالا رفتن سن و یا زایمان های متعدد دچار شلی واژن شده اند می توانند به کمک این عمل زیبایی دستگاه تناسلی خود را تنگ کنند و جهت تکمیل آن نیز عمل لبیاپلاستی را انجام دهند. برخی از دلایل بروز بیماری افتادگی و شلی رحم بدین صورت اند:

  • سن بالا
  • چاقی
  • سرفه مزمن
  • یبوست های مکرر
  • تومورهای لگنی

همچنین برخی از علائم افتادگی رحم عبارتند از:

  • احساس فشار در لگن
  • احساس پری در زیر دل
  • احساس کشش در ران ها
  • احساس کشش در ناحیه ی تحتانی کمر
  • تکرر ادرار
  • درد حین رابطه جنسی
  • یبوست

برخی افراد نیز در زمان برقراری رابطه جنسی دچار مشکل می شوند و به ارگاسم نمی رسند. این افراد نیز می توانند با انجام این جراحی این مشکل را حل نمایند.

همچنین به برخی از خانم هایی که دارای تیرگی ناحیه ی تناسلی هستند می توانند با انجام این جراحی مشکل را برطرف کنند.

 

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
بالا