عوارض به تأخیر انداختن دوران قاعدگی با دارو

دوره طبیعی قاعدگی چند روز است؟

یکی از موضوعات مهم زنان، دوره قاعدگی است که سیکل آن از 18تا 45روز می باشد و اگر بیش از این زمان طول کشید باید به متخصص زنان جهت تشخیص علت و درمان مراجعه کرد.

 

دوران قاعدگی از سن 12 سالگی تا 52 سالگی روی می دهد و قاعده گذاری به همراه تخمک گذاری، زمان مشخص دارد، البته هر خونریزی خارج از این زمان بندی، رویدادی غیر عادی است. استرس و حرکات سنگین ورزشی و کاهش وزن و برخی از بیماری ها و بارداری و مصرف برخی از داروها می تواند دوره قاعدگی طبیعی را بر هم بزند.

 

 از میان بانوان درصدی قاعدگی طبیعی ندارند که آن هم قابل تشخیص است. دوره طبیعی قاعدگی 3 تا 8 روز است و اگر این مدت طولانی شود قطعا علت خاصی دارد. قاعدگی های منظم از 15 تا 45 سالگی روی می دهد. تنها 30 درصد از بانوان سیکل 28 روزه دارند البته میزان خونریزی در بانوان متفاوت است.

 

 

هر لکه بینی به معنای قاعدگی نیست، البته اختلال های تخمک گذاری هم موجب خونریزی می شود.

 

 

یکی از اشتباهات مهم بانوان به تاخیر انداختن عادت ماهیانه می باشد که این امر جداره رحم را ضخیم کرده و موجب امراض بدخیم می شود. برخی از بانوان برای سفرها و یا کار تاخیر در قاعدگی ایجاد می کنند که تکرار آن تا چند ماه جایز نیست. خوددرمانی و برخی از شیوه های سنتی در درمان بیماری زنان و استفاده از روش های غیر اصولی در زمان بارداری زمینه ساز ایجاد امراض خواهد شد، در این باره بهداشت بانوان اهمیت زیادی دارد.

در حوالی سن بلوغ که قاعدگی آغاز می شود اگر میزان خونریزی بالا باشد ممکن است تعداد پلاکت ها کم باشد و نیاز به دوره درمان باشد و یا اختلال انعقادی داشته باشند.

 در مورد مصرف قرص آهن در زمان قاعدگی

خون ریزی که منتهی به کم خونی شود نیاز به آهن دارد، اما در سنین نوجوانی و جوانی قاعدتا خون ریزی موجب کم خونی نمی شود، اما برای جلوگیری از کم خونی گاهی برای زنان و دختران آهن تجویز می شود.

زنان و دختران باید از لباس های نخی استفاده کنند و لباس های شسته شده خود را در معرض آفتاب بگذارند و همواره لباس های خود را خشک نگاه دارند تا به بیماری های زنان و عفونت ها مبتلا نشوند.

 

یکی از مباحث مهم کیست‌ها است که باید حتما درمان شود. باید بدانیم که کیست تخمدان قابل تشخیص و درمان است.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
بالا