آیا احتمال بارداری در زنان باکره وجود دارد؟

در زنان بالغ باکره، پرده بکارت مانند صفحه ای است با ضخامتهای متغیر که سوراخ واژن را کم و بیش احاطه می کند. قطر سوراخ پرده بکارت بین سوراخی به اندازه نوک سوزن تا سوراخی که یک یا حتی دو انگشت را در خود راه می دهد متغیر است. گرچه عقیده دارند پارگی پرده بکارت به همراه خونریزی است، اما این خونریزی در تمامی زنان دیده نمی شود. بعضی از انواع پرده بکارت ممکن است حتی پس از نزدیکی های مکرر نیز خراشی برندارد. در واقع موارد زیادی از حاملگی در زنان گزارش شده که پرده بکارت آنها پاره نشده است.

اسپرم های موجود در مایع منی دارای حرکت رو به جلو هستند و امکان عبور آنها از دهانه واژن به داخل واژن حتی دقایقی بعد از آلوده شدن سطح خارجی ناحیه تناسلی وجود دارد، زیرا یک اسپرم طبیعی در یک خط مستقیم با سرعت 1 تا 4 میلیمتر در دقیقه حرکت می کند و این امر اجازه می دهد تا در جستجوی تخمک در سراسر مجاری تناسلی زنانه حرکت کند.

در ضمن اسپرم در محیط داخل بدن (واژن یا رحم) حدود 5 روز زنده می ماند و از طرفی بدن یک خانم در شرایط طبیعی در محدوده روزهای تخمک گذاری (3 تا 4 روز قبل و بعد از روز تخمک گذاری که این روز حدودا اواسط سیکل است) دارای شرایط مناسبی برای انتقال اسپرم به تخمک خواهد بود.

پس الزاما نباید مایع منی داخل واژن ریخته شود، چون خود اسپرم مسیر واژن را به طرف رحم طی نمایید. پس در صورت تماس مشکوک که منجر به آلودگی دستگاه تناسلی با مایع منی می شود احتمال بارداری وجود دارد و اگر بخواهید از باردار شدن جلوگیری نمایید می توانید از دستور جلوگیری پس از مقاربت استفاده نمایید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
بالا