تزریق آمپول HCG و مثبت شدن تست بارداری

هورمون اچ سی جی گنادوتروپین جفتی انسان در خانم‌های حامله در جفت ساخته و به خون مادر ترشح میشود و نقش مهمی در ادامه حاملگی دارد و نیز باعث تحریک ترشح هورمون پروژسترون می‌شود. اندازه گیری سطح این هورمون در ادرار یا خون از روشهای اصلی تعیین حاملگی می‌باشد.
این هورمون از ادرار زنان حامله گرفته میشود و در اوایل حاملگی از جفت و جنین تراوش می شود این هورمون باعث افزایش هورمون LHدر بدن می شود تزریق این هورمون برای زنانی که مشکل تولید مثلی دارند می تواند باعث آزاد شدن تخمک شود و در مردان باعث افزایش هورمون تستسترون و درمان کاهش تراوش آن استفاده می شود مثلا در نهان خایگی بچه ها و استفاده دیگری هم در ورزشکاران دارد چون سطح تستسترون را بالا می برد پس باعث عضلانی شدن می شود برای افزایش تراوش پروژسترون هم در زنان استفاده می شود.

موارد مصرف

هاش سی جی در درمان و در تشخیص کریپتورکیدیسم (نهان بیضگی) قبل از بلوغ که به دلیل انسداد آناتومیک نباشد، مصرف می‌شود. این فرآورده همچنین در درمان ناباروری ناشی از بی کفایتی عملکرد هیپوفیز در مردان و نیز نازایی در خانمها، به تنهایی و یا در ترکیب با منوتروپینها (HMG) یا کلومیفن استفاده می‌شود. علاوه بر این در تشخیص کم کاری غدد جنسی آقایان-هیپوگونادیسم در مردان، نارساییهورمون جسم زرد (LH) و نیز به منظور تحریک تخمک گذاری در عمل تلقیح مصنوعی  (IVFکاربرد دارد.

از جمله دیگر کاربردهای این دارو در نمفومانی، عدم موفقیت در باروری، اوولاسیون تاخیری، کیست تخمدانی، جذب جنین، سقط، کریپتورکیدیسم می‌باشد.

 

تزریق آمپول HCG و مثبت شدن تست بارداری

اثر دارو معمولاً تا دو هفته در بدن باقی می ماند و اگر شما بفاصله کمی بعد از مصرف دارو بیبی چک استفاده کنید ممکن است نتیجه کاذب را نشان دهد.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
بالا