زیبایی شناسی دستگاه تناسلی زنان

مقوله جدید علم جراحی پلاستیک و زیبایی زنان و زایمان تقاضای بیمار وپزشک در این زمینه را افزایش داده است . در این مقاله تکنیک های جراحی و غیر جراحی از آنچه در حال تحولات در دو مقوله تکنولوژی و مدfashion ) باعث تغییر در تعریف مفهوم زیبایی  شده است  .تفاوتهای اجتماعی و فرهنگی بین کشورها نیز نقش مهمی در این امر ایفا می کنند. بنابراین، نمی توان یک تعریف دقیق از زیباشناسی دستگاه تناسلی کرد . پزشکان زیباشناسی زنان عرف زیبایی شناسی دستگاه تناسلی زنانه را‌، ‌کوچکتر بودن سایز لابیای کوچک از لابیای بزرگتر میدانند  ،  درزیبایی دستگاه تناسلی لابیای کوچک نباید از لابیای بزرگ بیرون بزند . به غیر از موارد پزشکی مانند هیپرتروفی لبیا و هیپرپلازی مادرزادی آدرنال ، اکثر جراحیهای زیبایی دستگاه تناسلی زنان بر اساس درخواست بیمار به علت احساس بزرگ شدن لبیاها ،احساس لغزندگی در واژن، تمایل به بهبود عملکرد جنسی، ناراحتی هنگام پوشیدن لباس یا فعالیت ، تناسب اندام یا با هدف افزایش رضایت جنسی برای خود و همسر بیمار انجام میشود. در این موارد پزشک سایز لبیا و تیرگی لبیا و بیرون زدگی لابیا مینور را تصحیح میکند . گرچه امکان تعریف زیباشناسی ژنیتالیای ایده آل امکان پذیرنیست، تکنیکهای خاص براساس آناتومی بیمار انتخاب شده و با استفاده از رویکرد واقع بینانه میتوانند رضایت بیمار را افزایش داد.

حاضر به نام  زیبایی شناسی زنان و رویکردهای جوامع برجسته زنان در مورد این رشته جدید وجود دارد را بررسی می کنیم .

واژینوپتاستی :

واژینوپلاستی به معنی تنگ کردن کانال واژن و ورودی واژن میباشد . این عمل معمولا همراه با پرینوپلاستی و با یا بدون کولپورافی قدامی انجام می شود از منظر زیبایی شناسی، جراح باید در رابطه با میزان کاهش قطر مهبلی واژینال، با بیمار گفتگو کند ، و در نظر داشته باشد که انتظارات بیمار ممکن است غیر واقعی باشد. پروینوپلاستی یک عمل مخصوص ورودی واژن و فضای بین دهانه واژن و مقعد است. این روش مکمل برای جراحی واژن است .

لابیاپلاستی :

لابیاپلاستی شایعترین عمل زیبایی ناحیه تناسلی خانمها میباشد واغلب جنبه زیبایی دارد و باعث بهبود ظاهر ناحیه تناسلی خارجی و کاستن از بافت مزاحم در طی مقاربت میشود. کوچک کردن لابیا  مینور ابتدا به عنوان یک انگیزه زیبایی شناختی در ادبیات جراحی پلاستیک توسط هاجکینسون و هیت  ( دو پزشک زیباشناس ) توصیف شد . هنگامی که ما به ادبیات  زیباشناسی نگاه می کنیم، بسیاری از تکنیک ها برای لابیاپلاستی توصیف شده اند .لابیاپلاستی باعث کاهش عفونت واژینال ، افزایش رضایتمندی هنگام مقاربت جنسی میشود .

 

لبیاماژور ( لبیای بزرگ ) :

زیبایی لاباماژور درمواردی که دچار شلی میشود وچربی خود را از دست میدهد یا تحت تاثیرتغییرات هورمونی قوام خود را از دست میدهد  و یا به منظورتصحیح اندازه لابیا ماژور انجام میشود . درموارد شلی لابیاماژوراز چربی وفیلرها مثل هیالورونیک اسید استفاده میشود .درآمریکا معمولا از چربی استفاده میشود و در اروپا در بیشتر موارد از هیالورونیک اسید استفاده میشود .استفاده از هیالورونیک اسید به منظور جلوگیری از گرانولوما باید به دقت انجام شود . برای شرینک کردن لابیا ماژور و براق کردن آن میتوان از Rf  استفاده کرد .  در بعضی موارد کاهش هود کلیتورال (هودوپلاستی)  هم همزمان با  عمل لابیا انجام میشود لایه پوستی ضخیمی که روی کلیتوریس را پوشانده باعث کاهش میل جنسی و ارگاسم در خانمها میشود ، عمل زیبایی با کاهش حجم این لایه پوستی باعث بهبود عملکرد سکسکی میشود . علاوه بر موارد گفته شده درمواردی هم که لابیاماژور به علت مصرف طولانی مدت کورتن آویزان وشل شده است میتوان  عمل زیبایی لابیاماژور را انجام داد .

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
بالا