مقالات آموزشی

 
زیبایی شناسی دستگاه تناسلی زنان

زیبایی شناسی دستگاه تناسلی زنان

مقوله جدید علم جراحی پلاستیک و زیبایی زنان و زایمان تقاضای بیمار وپزشک در این زمینه را افزایش داده است . در این مقاله تکنیک های جراحی و غیر جراحی از آنچه در حال تحولات در دو مقوله تکنولوژی و مد ( fashion ) باعث تغییر در تعریف مفهوم زیبایی شده است .تفاوتهای اجتماعی و فرهنگی بین کشورها نیز نقش مهمی در این امر ایفا می کنند. بنابراین، نمی توان یک تعریف دقیق از زیباشناسی دستگاه تناسلی کرد . پزشکان زیباشناسی زنان عرف زیبایی شناسی ...
تزریق چربی در لوب بزرگ ( لبیا ماژور)

تزریق چربی در لوب بزرگ ( لبیا ماژور)

بخش خارجی دستگاه تناسلی خانم ها با افزایش سن قدرت الاستیسیشه ( انعطاف پذیری) و حجم خود را از دست می دهد و چروک خوردگی و افتادگی در آن ظاهر می گردد . در قسمتهای مختلف درمورد کوچک نمودن لب های کوچک و تزریق چربی در لابیا ماژور صحبت میکنیم .
عوامل و راهکارهای درمانی کاهش میل جنسی در بانوان و آقایان

عوامل و راهکارهای درمانی کاهش میل جنسی در بانوان و آقایان

کاهش میل جنسی به معنی کم شدن علاقه به فعالیت جنسی است. از دست دادن گاه‌گاه علاقه به رابطه جنسی، امری عادی است و سطح میل جنسی در طول زندگی متغیر است. کاهش میل جنسی در مردان آزاردهنده‌تر از زنان است. احساسات مردان درباره خودشان و ارتباط نزدیکی با فعال
لیزر واژینال و کاربردهای آن

لیزر واژینال و کاربردهای آن

در طول دوره یائسگی دستگاه تناسلی زنان مانند دیگر ارگانهای بدن دچار تغییراتی می شود که این تغییرات سبب اختلالاتی در زندگی اشخاص می شود . با کم تولید شدن استروژن دستگاه تناسلی تحت تاثیر قرار می گیرد . در سن ...
بیوپسی آندومتر

بیوپسی آندومتر

بیوپسی ( نمونه برداری) آندومتر یک روش تشخیصی است که شامل برداشت و معاینه ی بافت هایی است که از داخل آندومتر رحم برداشته شده است ( داخلی ترین لایه ی پوشاننده ی رحمی). این روش تشخیصی به دلایل زیر انجام می شود:
مشکلات شایع در روابط زناشویی

مشکلات شایع در روابط زناشویی

بنا به دلائل متعدد اعم از شرم و حیا، نوع نگاه فردی یا فرهنگ اجتماعی خاص ما ایرانی‌ها درباره مسائل جنسی و... پرسش افراد درباره مشکلات جنسیشان، بخصوص همسران جوان درباره رابطه زناشویی معمولا بدون پاسخ می‌ماند. در ادامه مطلب می‌توانید بدون تأثیر آن نگرانی‌ها، پاسخ و راهکار برخی از سوالات یا مشکلات احتمالی خود را در این زمینه بخوانید.
دلایل نیاز به لابیاپلاستی

دلایل نیاز به لابیاپلاستی

لابیاپلاستی در دسته جراحی‌های زیبایی واژن قرار دارد . امروزه جراحی زیبایی واژن در بین بانوان بسیار رایج شده است ،اما ممکن است در این بین، هنوز افرادی ندانند که لابیاپلاستی چیست و چه فوایدی دارد . آیا لابیاپلاستی بر میل جنسی زن تاثیر می‌گذارد ؟؟
هیپوگنادیسم در خانمها Hypogonadism in females

هیپوگنادیسم در خانمها Hypogonadism in females

عدم فعالیت ، ضعف پیش رونده یا عدم وجود تخمدانها که منجر به کاهش سطوح هورمونهای جنسی زنانه می شوند را هیپوگنادیسم گویند .
سوالات متداول در مورد جراحی زیبایی واژن

سوالات متداول در مورد جراحی زیبایی واژن

آیا می توان با جراحی های واژن مشکل به ارگاسم نرسیدن را برطرف نمود ؟ بسیار از مشکلات واژن را می توان با جراحی زیبایی واژن برطرف نمود ، یکی از مشکلات واژن به ارگاسم نرسیدن است که با انجام جراحی زیبایی پرینورافی می توان این مشکل را رفع نمود .
فتق واژن

فتق واژن

شبکه ای از عضلات و رباط ها و پوست داخل و خارج واژن بانوان به عنوان ساختار پیچیده ای عمل می کند که از اندام های لگن و بافت های مربوط به دستگاه تناسلی را محافظت می کند. این شبکه شامل پوست و ماهیچه های دیواره واژن است. بخش های مختلف این سیستم ممکن است در نهایت دچار تضعیف یا آسیب دیدگی شود واژن و سازه های اطراف آن ممکن است...
تست بعد از نزدیکی

تست بعد از نزدیکی

نقش سرویکس ( دهانه رحم) در باروری، ایجاد محیط مغذی، و PH مناسب (بیش از 7) برای اسپرم ها و محافظت آنها در برابر عوامل مخرب و تسهیل انتقال آنها به داخل رحم است.موکوس سرویکس درست قبل از تخمک گذاری تحت تاثیر استروژن شدیدا افزایش یافته ( حتی خود شخص متوجه آن می شود) سیال و شفاف شده و خاصیت کشسانی زیادی به خود می گیرد.
دلیل اختلالات جنسی مردان و زنان چیست ؟

دلیل اختلالات جنسی مردان و زنان چیست ؟

اغلب مردان و زنان در مقطعی از زندگیشان ، یک اختلال جنسی را تجربه می کنند . بعضی از اختلالات مثل کاهش میل جنسی و درد هنگام آمیزش در هر دو جنس رخ می دهد ؛ درحالی که ناتوانی جنسی مختص مرد و واژینیسموس مختص زن است . در این بخش، اختلالات جنسی مردان و زنان را به طور اجمالی شرح می دهیم .
دلیل استفاده از لیزر در تنگ کردن واژن چیست؟

دلیل استفاده از لیزر در تنگ کردن واژن چیست؟

در حال حاضر با توجه به این که سلامت جسمی در اولویت زندگی هر فردی است و خانم‌ها در این بین به دلیل حیا و یا خجالتی که می‌کشند، کمتر اقدام به درمان بیماری حوزه زنان انجام می‌دهند، به همین دلیل درمان‌های متفاوتی را برای درمان بیماری های واژینال خود انجام می دهند.
کلیاتی در مورد کمبود پروژسترون

کلیاتی در مورد کمبود پروژسترون

پروژسترون نقش مهمی در چرخه قاعدگی زنان و توانایی آنها در باروری دارد. بنابراین عدم تولید کافی این هورمون در خانم ها می تواند به مشکلات جدی منجر شود. پروژسترون مخصوص خانم ها نیست، بلکه مردان نیز برای سلامت جسمی و عملکرد جنسی به پروژسترون نیاز دارند.اهمیت پروژسترون به قدری است که امروزه می توان این هورمون را به عنوان اولین هورمون جهت درمان مشکلات جنسی و اختلالات هورمونی جنسی در مردان و زنان در نظر گرفت.خانم ها در سنین پیش از یائسگی و نیز بچه ها به احتمال بیشتری در معرض کمبود پروژسترون قرار دارند.
بارداری پس از قطع مصرف قرص ضدبارداری

بارداری پس از قطع مصرف قرص ضدبارداری

اگر تصمیم برقطع قرص ضدبارداری به منظور حاملگی دارید آیا می‌دانید مصرف قرص را دقیقا چه زمانی باید قطع کنید؟ و چقدر طول می‌کشد تا بعد از قطع مصرف قرص، باردار شوید؟ بعد از گذشت چه زمانی از قطع مصرف قرص، و عدم موفقیت در بارداری باید به پزشک مراجعه کنید؟پاسخ تمامی این سولات را در این مقاله مطالعه کنید.
بیماری مشترک بین خانم ها و آقایان

بیماری مشترک بین خانم ها و آقایان

با توجه به تغییرات در ژن ها، آناتومی و سطوح هورمون، برخی از بیماری ها بیشتر برای خانم ها پیش می آید. با این حال، «بیماری های زنان» گاهی اوقات در آقایان هم دیده می شود. در اینجا هفت "بیماری های زنان" که آقایان هم مبتلا می شوند را معرفی می کنیم.
زیبایی ترمیم واژن

زیبایی ترمیم واژن

عمل ترمیم واژن یا جراحی زیبایی واژن شیوه جراحی است که به منظور سفت و تنگ کردن عضلات اطراف واژن استفاده می‌شود. هدف از این جراحی، استحکام بیشتر و کنترل عضلات این ناحیه است، تا زوجین لذت بیشتری را حین رابطه جنسی تجربه کنند. بسیاری از زنان بعد از زایمان، دچار شلی واژن می شوند و یا برخی دیگر بنا به دلایل زیبایی، این جراحی را انجام می دهند.
شکایات شایع بانوان در رابطه با بیماری زنان

شکایات شایع بانوان در رابطه با بیماری زنان

سیاری از خانم ها در طول زندگی شان اختلال قاعدگی را به صورت گذرا تجربه کرده اند و یا دچار عفونت هایی شده اند، که خود به خود و یا با درمانی آسان رفع شده است.اما بعضی ناراحتی ها هم هستند که دنباله و ادامه دارند و می توانند موجب نگرانی شوند.
کولپوسکوپی چیست؟

کولپوسکوپی چیست؟

کولپوسکوپی یک معاینه بینایی اختصاصی واژن ، سرویکس و گاهی اوقات لب های خارجی و نواحی ولو می باشد. این تست وقتی انجام میشود که پاپ اسمیر تغییرات سلولی غیر طبیعی را نشان دهد واین کار به پزشک نیاز دارد تا از داخل کولپوسکوپ که روی یک میله قرار گرفته است ، ببیند.
سلامت واژن

سلامت واژن

سلامت واژن فقط بر زندگی جنسی شما اثر ندارد. سلامت واژن بخش مهمی از سلامت عمومی خانم‌ها را در بر می‌گیرد. مشکلات واژن می‌تواند بر باروری، میل جنسی و توانایی ارگاسم خانم‌ها اثر بگذارد. ادامه یافتن مشکلات واژن می‌تواند بر سایر جنبه‌های زندگی شما نیز اثر بگذارد
12345678
بالا