تزریق چربی در لوب بزرگ ( لبیا ماژور)

بخش خارجی دستگاه تناسلی خانم ها با افزایش سن قدرت الاستیسیشه ( انعطاف پذیری) و حجم خود را از دست می دهد و چروک خوردگی و افتادگی در آن ظاهر می گردد . در قسمتهای مختلف درمورد کوچک نمودن لب های کوچک و تزریق چربی در لابیاماژور صحبت میکنیم .

 

در این مطالعه در خصوص تکنیکهای مختلف حجم دادن به دستگاه تناسلی با هیالورونیک اسید یا چربی و همچنین تاثیرات آن ، خواهیم پرداخت.

روش تزریق چربی به لابیا

در یک مطالعه پژوهشی بر روی ۵۴ بیماری که دچار چروکیدگی لب های بزرگ بودند . مشکل آنها با تزریق هیالورونیک اسید یا ژل  از نوامبر ۲۰۱۰ تا دسامبر ۲۰۱۴ انجام شده مورد بررسی قرار گرفته اند که این مطالعه تا یک سال پس از تزریق به تاثیرات و عوارض احتمالی پرداخته است .

 

مطالعه بر روی ۳۱ بیمار دچار چروکیدگی خفیف تا متوسط در ناحیه لب های بزرگ بودند و ۲۳ بیمار که دچار چروکیدگی شدید در این ناحیه بودند انجام پذیرفت و نتایج حاصله بسیار رضایت بخش بوده و همچنین هیچ عارضه ای در این بیماران مشاهده نگردید .

 

با تزریق هیالورونیک اسید در لب های بزرگ می توان باعث جوانسازی و شکیل تر نمودن دستگاه تناسلی خارجی خانم ها گردید که در برخی از بیماران با یک نوبت و در برخی با دو نوبت تزریق نتایج بسیار عالی بدست آمد و هیچ گونه عوارض گزارش نگردید . با این روش می توان با تاثیرات ناشی از افزایش سن و کهولت در بانوان بشکل قابل توجهی مقابله کرد .

 

اگرچه در بانوان در سنین باروری به لحاظ ترشحات هورمون استروژن در ناحیه خارجی دستگاه تناسلی دارای پوست ضخیمی هستند اما در سنین بالا و کاهش باروری این پوست بصورت قابل توجهی از ضخامتش کاسته می شود . این موضوع در خصوص عروق خونی در این ناحیه نیز بصورت کاملا مشابه اتفاق می افتد که این امر باعث تغییر رنگ در این ناحیه گردید و به همین دلیل رنگ پوست در دوران یائسگی رنگ پریده به نظر می رسد . با کاهش استروژن و فعالیت تخمدان ها دستگاه تناسلی خارجی و لب های بزرگ چربی زیر جلد خود را از دست می دهند و در عین حال قدرت الاستیته بافت هم بتدریج کاهش یافته  لب های بزرگ قدرت انعطاف پدیری و حجم خود را از دست داده و در عین حال لب های کوچک بزرگتر و افتاده می شوند

 

مزایای تزریق ژل یا چربی به واژن

احتمال عفونت و التهاب در بافتها افزایش یافته رطوبت و آبرسانی پوست کاهش یافته و میزان چروکها و چین خوردگی پوستی افزایش می یابد  فیبرو عضلانی این ناحیه دچار آتروفی یا پیری می گردند .

 

در قسمت های قبل در مورد عمل های جراحی بر روی لب های کوچک با روشهای Wedge، Edge ( حاشیه برداری ) ، Z-plasty و روشهای دیگر توضیح داده شد . در اینجا با تزریق ژل یا چربی در لب های بزرگ موجب جوانسازی بخش خارجی دستگاه گردید و ظاهری جوانتر را موجب می گردد و مقاومت آن را در برابر ضربه یا نزدیکی افزایش می دهد .

 

مشاوره پیش از تزریق تزریق چربی در لابیا

تزریق چربی یا ژل در ناحیه پوست یک عمل نیمه تهاجمی می باشد ولی شایسته است قبل از عمل حتما با پزشک معالج مشورت به عمل آید . با انجام این عمل علاوه بر جوانسازی ، افزایش حجم و آبرسانی تاثیرات قابل توجهی را به لحاظ روحی ، روانی بر روی بیمار خواهیم داشت . در این بخش حتما از سوابق حساسیت در بیمار نسبت به ژل ها و فیلر ها سوال شود . سوابق بیمار همچون تب خال تناسلی یا ویروس تناسلی مورد بررسی قرار گرفته که در صورت داشتن چنین سوابقی تزریق ژل توصیه نمی گردد و حتما درمانهای پروفیلاکتیک ( پیشگیرانه) جهت جلوگیری از عفونتها انجام می گیرد .

 

شرایط انجام تزریق چربی یا ژل به لابیا

تزریق بایستی بصورت کاملا استریل و در محیطی مساعد انجام گیرد . گرچه هیچگونه عفونتی حاصل از تزریق ژل یا چربی گزارش نگردیده است .

 

عوارض تزریق چربی یا ژل با لابیا

بلافاصله پس از تزریق عوارضی مانند اریتم یا قرمزی دون یا قزمزی یا سوزش و خارش ممکن است ایجاد شود که پس از چند روز رفع می گردد . حساسیت بسیار نادر است اما ممکن است پس از چند ساعت پس از تزریق عوارض حساسیت مشاهده شود . گاهس حساسیتها تاثیری بعنوان واکنش های التهابی یا گرانولوما و التهاب مزمن ممکن است ایجاد شود. تورم شدید در مواردی که تزریق به صورت سطحی انجام گرفته و یا در مواقعی که میزان تزریق زیاد باشد امکان دارد رخ دهد که این مشکلات در مدت یک یا دو هفته مرتفع می گردد.

 

برای تزریق چربی به لابیا به چه کسی مراجعه کنیم ؟

حتما بایستی تزریق توسط متخصص انجام پذیرد که بر اساس شکل و آناتومی بیمار تزریق صورت پذیرد. چرا که پزشک متخصص از نقاط قرارگیری اعصاب و رگهای خونی بخوبی آگاهی دارد .

 

تعداد جلسات تزریق چربی به لابیا

در مواردیکه نیاز به تزریق با حجم بالا وجود دارد بهتر است که تزریق در دو نوبت انجام پذیرد . استفاده از آنتی بیوتیک بصورت موضعی یا خوراکی تا یک هفته پس از تزریق بر اساس شکل و آناتومی بیمار تزریق انجام می پذیرد .

 

اقدامات قبل از تزریق چربی یا ژل به لابیا

قبل از تزریق بیمار بایستی از نظر عفونتهای باکتریال معاینه و در صورت وجود کاملا درمان گردد .

 

مواردیکه تزریق ژل یا چربی پیشنهاد می گردد :

افرادی که دچار چروک خوردگی و هیپوترافی لب های بزرگ شده اند .

کسانیکه سابقه عمل جراحی در ناحیه خارجی دستگاه تناسلی داشته اند .

کسانیکه قبلا در این ناحیه اشعه درمانی انجام داده اند .

 

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
بالا